Ze ściany na koszulkę

turbokolorZagraniczni artyści, szczególnie z szeroko pojętej sceny hip-hop, od lat z powodzeniem łączą sukces artystyczny z komercyjnym. I nie chodzi to sukces komercyjny związany wyłącznie z działalnością artystyczną ale o alternatywną działalność zbudowaną w oparciu o posiadany „kapitał’ artystyczny.

Szczególnym obszarem takiej działalności jest moda i prowadzenie własnych firm odzieżowych będących w kontrze do masowych „sieciówek”. Przez polski rynek przetoczyła się cała masa takich bardziej czy mniej udanych pomysłów. Ale czy ktoś odniósł w tym temacie prawdziwy sukces? Czy działalność któregoś z naszych rodaków, w tym przedmiocie, została zauważona za granicą? Tak. Z pewnością warto tu doskonałym przykładem będzie tu Paweł Kozłowski (znany jako Swanski) i jego odzież Turbokolor.

Ten młody artysta street art, potrafił wykorzystać swój potencjał artystyczny i przekuć go w sukces komercyjny. Po okresie współpracy ze znanymi w światku firmami odzieżowymi przyszedł czas na własny Turbokolor. Umiejętne powiązanie własnego kapitału artystycznego, pozycji i relacji z innymi twórcami szybko przyniosło widoczne pozytywne efekty. Kurtki bluzy czy spodnie Turbokolor stały się pożądanym i rozpoznawalnym elementem ekwipunku znających temat. Gratulacje.

Published by